- Belangrijke
- informatie
Helaas geldt er per 01 09 2024 nog steeds een aanmeld stop voor alle aanmeldingen en behandelingen in de basis GGZ en specialistische GGZ voor de praktijk.
Dit betekent dat de wachtlijst is gesloten, omdat de wettelijk vastgestelde Treeknormen van 14 weken anders wordt overschreden. Dit betekent dat u zich niet kunt aanmelden bij de praktijk. Ik adviseer u om contact op te nemen met uw zorgbemiddelaar van uw zorgverzekeraar.
Hoe verloopt het proces vanaf aanmelding?
Wanneer je een verwijzing hebt van de huisarts en er is ruimte in de praktijk, dan kun je je aanmelden via de administratieve praktijk ondersteuner, mw Claire Assendelft via de mail: claire@claireassendelft.nl. Zij zal jouw persoonsgegevens noteren en een telefonisch consult met mij inplannen van een half uur. In dit telefonisch bespreken we kort wat er aan de hand is en wat jouw hulpvraag is.
Als we overeenkomen om de intake fase in te gaan, zal Claire Assendelft een tweetal intake afspraken met je inplannen. Ook zal zij informatie over de werkwijze van de praktijk, kosten en dergelijke aan je mailen. Een digitale intake vragenlijst wordt via EMBLOOM klaargezet voorafgaande aan de intake en door jou ingevuld.
Als we besluiten na de twee intake gesprekken volgt een advies gesprek. Hierin wordt een vervolg besproken en indien de therapie bij ViaMarieke wordt ingezet wordt een behandelplan en een behandelovereenkomst opgesteld die met je wordt doorgenomen.
Daarna begin je met de therapie.
Eens in de 3 maanden worden jouw klachten via een digitale vragenlijst gemeten om te kijken hoe deze veranderen.
Voor het wijzigen van reeds gemaakte afspraken kun je mailen naar claire@claireassendelft.nl Claire beheert mijn agenda.
Let op: indien jij de afspraak binnen 24uur moeten annuleren dan zijn hier kosten aan verbonden. Het tarief is 75 euro per 45 minuten. Deze kun je niet declareren bij jouw zorgverzekeraar.
Locatie:
Je kunt parkeren aan de overkant van de hoofdingang straat bij het paarse P bord. Even melden dat je een afspraak met mij hebt en de slagboom gaat voor je open Het is 5 minuten lopen van het busstation en treinstation Enschede Centraal.
Bereikbaarheid
Ik ben vaak met mensen in gesprek. Hierdoor ben ik per mail goed bereikbaar, maar telefonisch niet. Wil je graag telefonisch contact met mij? Bel mij gerust, als ik niet op neem, dan bel ik jou terug, zodra ik hier de ruimte voor heb.
Indien je jouw afspraak wil afzeggen mail dit binnen 24 uur aan claire@claireassendelft.nl en maak via haar een nieuwe afspraak.
Ben je al in therapie bij ViaMarieke en heb je dringend acute hulp nodig?
Tijdens kantooruren kun je mij bereiken door mij te bellen, ik bel je dan zsm terug.
Veilige E-mail communicatie verloopt vanuit de praktijk via EPOS Zilos of ZIVVER.
Het is niet toegestaan om gebruik te maken van whatsapp ivm de AVG wetgeving. Een SMS sturen mag is toegestaan.
Buiten kantooruren kun je terecht bij de huisartsenpost.
Als je een luisterend oor nodig hebt dan zijn de volgende diensten beschikbaar:
- De Luisterlijn (voorheen Sensoor) 088 0767 000. Het nummer is dag en nacht bereikbaar voor iedereen die behoefte heeft aan een vertrouwelijk gesprek of luisterend oor.
Je kunt ook chatten, meer informatie kun je vinden op de website - MIND Korrelatie (0900) 1450 (ma t/m vrij 9.00 – 21.00 uur)
Je kunt ook chatten, meer informatie kun je vinden op de website - Stichting 113 zelfmoordpreventie (0900) 0113 (dag en nacht bereikbaar). Je kunt ook chatten, meer informatie vind je op de website.
- Veel landelijke cliënten- en familieorganisaties bieden ook telefonische hulp, advies en/of lotgenotencontact. Op de website van MIND kun je een overzicht vinden.
Kom in contact met mij:
Ervaringsverhaal
“Marieke is een zeer kundige, betrokken klinisch psycholoog die mij mede middels EMDR goed heeft geholpen om moeilijke gebeurtenissen tijdens mijn zwangerschap en bevalling goed te verwerken. Ze is warm maar ook doortastend en binnen redelijk korte termijn kon ik met haar hulp het traject al met een positief gevolg afsluiten.”
Mw. drs. Jeannie Janssen, psychotherapeut, doet tijdens mijn afwezigheid de waarneming. Dit betekent dat je haar kunt mailen met vragen die je hebt.
info@psypraktijkjanssen.nl
Zij zal niet de therapie overnemen, maar kan met je meedenken wat je nu nodig hebt totdat ik weer terug ben
Wetten en regels
Privacy en dossiervorming
Hiervoor verwijs ik je naar het privacybeleid binnen deze praktijk naar mijn privacystatement.
Het EPD wordt via EPOS bijgehouden. De praktijkondersteuner Claire Assendelft heeft inzage in de administratieve aspecten, maar niet in de inhoud van de behandelgesprekken.
Kwaliteit
Het wettelijk verplichte kwaliteit statuut is op de praktijk in te zien.
Klachtenregeling
Indien je in ons contact ergens niet tevreden over bent, is het belangrijk om dit zo spoedig mogelijk met mij et bespreken, ook al vindt je dat wellicht moeilijk. Het goed afronden van een therapie, ook al gaan we niet verder is heel belangrijk. Mochten wij er toch samen niet uitkomen, dan kun je terecht bij mijn beroepsvereniging, de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten. Klik hier voor meer informatie over de klacht procedure.