Helaas geldt er per 01 02-2024 opnieuw een aanmeldstop voor behandelingen voor de praktijk.

Dit betekent dat de wachtlijst is gesloten, omdat de wettelijk vastgestelde Treeknormen van 14 weken anders wordt overschreden.

Hoe verloopt het proces vanaf aanmelding?

In eerste instantie, als er plek is, dan hebben we telefonisch contact om kort te bespreken wat er aan de hand is. Als ik denk dat een intake zinvol is dan kun je een afsprak maken via d email met Claire Assendelft die de secretariële taken uitvoert voor de praktijk. 

claire@claireassendelft.nl

Zij zal ook alle benodigde gegevens aan je vragen, zoals jouw persoonsgegevens, de verwijzing.

Je krijgt via EMBLOOM een digitale intake die je voor het eerste gesprek invult. 

Als we besluiten na de intake om verder te gaan, dan krijg je een afspraak met Eline Tappel (psycholoog) die de verdere intake fase en diagnostiek met je doorloopt. Er wordt een behandelplan en een behandelovereenkomst opgesteld die met je wordt doorgenomen. 

Daarna begin je met de therapie.

Eens in de 3 maanden worden jouw klachten via een digitale  vragenlijst gemeten om te kijken hoe deze veranderen.

Voor het wijzigen van reeds gemaakte afspraken kun je mailen naar claire@claireassendelft.nl

Zij beheert mijn agenda.

Let op: indien jij de afspraak binnen 24uur moeten annuleren dan zijn hier kosten aan verbonden. Het tarief is 50 euro. Deze kun je niet declareren bij jouw zorgverzekeraar.

 

Locatie:

Je kunt parkeren aan de overkant van de hoofdingang straat bij het paarse P bord. Even melden dat je een afspraak met mij hebt en de slagboom gaat voor je open Het is 5 minuten lopen van het  busstation en treinstation Enschede Centraal.

Bereikbaarheid

Ik ben vaak met mensen in gesprek. Hierdoor ben ik per mail goed bereikbaar, maar telefonisch niet. Wil je graag telefonisch contact met mij? Bel mij gerust, als ik niet op neem, dan bel ik jou terug, zodra ik hier de ruimte voor heb.

Indien je jouw afspraak wil afzeggen mail dit binnen 24 uur aan claire@claireassendelft.nl en maak via haar een nieuwe afspraak.

Ben je al in therapie bij ViaMarieke en heb je dringend acute hulp nodig?

Tijdens kantooruren kun je mij bereiken door mij te bellen, ik bel je dan zsm terug.

Veilige E-mail communicatie verloopt vanuit de praktijk via EPOS Zilos of ZIVVER.

Het is niet toegestaan om gebruik te maken van whatsapp ivm de AVG wetgeving. Een SMS sturen mag is toegestaan.

Buiten kantooruren kun je terecht bij de huisartsenpost. 

Als je een luisterend oor nodig hebt dan zijn de volgende diensten beschikbaar:

  • De Luisterlijn (voorheen Sensoor) 088 0767 000. Het nummer is dag en nacht bereikbaar voor iedereen die behoefte heeft aan een vertrouwelijk gesprek of luisterend oor. 
    Je kunt ook chatten, meer informatie kun je vinden op de website
  • MIND Korrelatie (0900) 1450 (ma t/m vrij 9.00 – 21.00 uur)
    Je kunt ook chatten, meer informatie kun je vinden op de website
  • Stichting 113 zelfmoordpreventie (0900) 0113 (dag en nacht bereikbaar). Je kunt ook chatten, meer informatie vind je op de website.
  • Veel landelijke cliënten- en familieorganisaties bieden ook telefonische hulp, advies en/of lotgenotencontact. Op de website van MIND kun je een overzicht vinden.
 

 

Kom in contact met mij:

Ervaringsverhaal

“Marieke is een zeer kundige, betrokken klinisch psycholoog die mij mede middels EMDR goed heeft geholpen om moeilijke gebeurtenissen tijdens mijn zwangerschap en bevalling goed te verwerken. Ze is warm maar ook doortastend en binnen redelijk korte termijn kon ik met haar hulp het traject al met een positief gevolg afsluiten.”

Mw. drs. Jeannie Janssen, psychotherapeut, doet tijdens mijn afwezigheid de waarneming. Dit betekent dat je haar kunt mailen met vragen die je hebt.

info@psypraktijkjanssen.nl

Zij zal niet de therapie overnemen, maar kan met je meedenken wat je nu nodig hebt totdat ik weer terug ben

Wetten en regels

Privacy en dossiervorming
Hiervoor verwijs ik je naar het privacybeleid binnen deze praktijk naar mijn privacystatement. 

Het EPD wordt via EPOS bijgehouden. De secretaresse heeft inzage in de administratieve aspecten, maar niet in de inhoud van de behandelgesprekken.

Kwaliteit
Het wettelijk verplichte kwaliteit statuut is op de praktijk in te zien. 

Klachtenregeling
Indien je in ons contact ergens niet tevreden over bent, is het belangrijk om dit zo spoedig mogelijk met mij et bespreken, ook al vindt je dat wellicht moeilijk.  Het goed afronden van een therapie, ook al gaan we niet verder is heel belangrijk.  Mochten wij er toch samen niet uitkomen, dan kun je terecht bij mijn beroepsvereniging, de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten. Klik hier voor meer informatie over de klacht procedure.